söndag, december 12, 2010

Amaryllis ♥

I veckan inhandlades en amaryllis. Spolade av jorden och satte den i en lökvas och nu står den på bänken i köket. Närmare jul tänkte jag komplettera med några snittade vita amaryllis. De är så vackra <3

amaryllis

Vilka växtfavoriter har du till jul? Vi kommer ha familjen här över jul och tänkte jag skulle duka lite fint… Har beställt några ranunkler som bordsdekoration men lite fler tips mottages tacksamt!

Hoppas ni har haft en underbar helg!

Kram Therese

3 kommentarer:

  1. Amaryllis är min favvo...brukar linda in löken i garn och dekorera med lite fina pärlor...
    Kramen.

    SvaraRadera
  2. Amaryllis gillar jag med och likaså ranunkler och faktiskt även julstärna om den inte är för hög och spretig :-)

    Ha en fin vecka..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. amaryllis är nog vackrast fast jag gillar även hederliga gamla julstjärnor. Brukar oxå lagom till Jul köpa/få första buketten tulpaner :)

    SvaraRadera

Jag vill gärna höra din åsikt - kommentarer mottages tacksamt ♥
Kram fröken Sätterlund