måndag, juni 14, 2010

Fru S frågar…

Det blir ett annorlunda inlägg idag… Jag tänkte fråga er läsare vad ni tycker om reklam/annonser, på bloggarna ni läser?

Ni vet de där annonserna från Tailsweep bland annat med blinkade reklam från, tex Ikea… Jag har fram tills nu helt avstått från reklam på min blogg för jag tycker ibland att det är störande med allt blinkande mellan inläggen. Men det kanske inte är något som man tänker på i vanliga fall…

Så min fråga är: Vad tycker NI om reklamen? Välj ett av alternativen eller gör en egen motivering :)

1. Det gör absolut inget – störs ej av reklamen.

2.  Hel klart reklamfri blogg.

3. Har ingen åsikt i frågan – spelar ingen roll.

Funderar på om jag ska fortsätta vara reklamfri eller om jag ska anta erbjudanden…? Så nu kära bloggvänner är det upp till er ;) YOU CHOOSE!

Kramar Therese

38 kommentarer:

  1. Jag föredrar en reklamfri blogg, eller åtminstone en blogg där reklamen bara är en sidomeny istället för efter varje inlägg typ. Jag skulle ju inte sluta läsa din blogg för att du lade reklam på den men visst är det finare utan...=)

    SvaraRadera
  2. Precis som Marina tycker jag att de är finare utan men de är inte direkt nått som stör mig. Finns reklam i många av dom bloggarna som jag följer och om du har fått nått bra erbjudande tycker jag att du ska överväga att ta de. Men de bästa är ju om man själv kan välja vad de ska vara för reklam så att man känner att det är något man kan stå för. Kram

    SvaraRadera
  3. Finare utan men jag störs inte av den.
    kramkram

    SvaraRadera
  4. Alternativ nummer 1. Tack för en bra blogg förresten:)

    SvaraRadera
  5. Reklamfri helt klart!
    // Monica

    SvaraRadera
  6. Skulle inte påverka mig om du hade reklam eller inte. Dessutom tycker jag väldigt mycket om din blogg så du är allt värd att tjäna lite cash på den!

    SvaraRadera
  7. alternativ tre. Klart det är finare utan reklam men helt ärligt har jag inte tänkt på att din blogg är reklamfri. Skulle absolut inte sluta läsa om du hade reklam!

    SvaraRadera
  8. Precis, jag håller med ovan. Reklam helt OK!
    Puss lovely <3

    SvaraRadera
  9. ingen reklam!!!!!

    SvaraRadera
  10. Jag svarar nog en 1:a på det. Reklam stör mig inte, jag ser förbi den om den inte är intressant. Jag tycker om att ha en utan men störs inte av att andra har det :-)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  11. 1!
    Jag tycker du ska kunna få in lite pengar så därför tycker jag du ska köra på reklam!

    Tack för erbjudnandet kring kameran, jag hör av mig om abstinens och panik uppstår =)


    Må bäst


    Maliin

    SvaraRadera
  12. Reklamfri helt klart :-)

    SvaraRadera
  13. För mig spelar det absolut ingen roll.

    SvaraRadera
  14. Föredrar reklamfritt, i alla fall vad gäller reklam som sitter ihop med inläggen, i en sidomeny stör det mig inte alls. Dock tycker jag att det är upp till dig, vill du tjäna lite pengar på reklam tycker jag absolut du ska göra det, tror inte folk kommer att sluta läsa din blogg för det =P

    SvaraRadera
  15. Reklam ska du ha! :)

    SvaraRadera
  16. Reklamfri! Avskyr blinkande grejer - det tar ju upp all fokus! Näe fortsätt med din helt underbara blogg, reklamfri.

    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  17. Självklart ska en duktig bloggerska kunna tjäna pengar på sin blogg. Så självklart reklam ifall du har en chans att få lite extra pengar!

    Tänk så många "manliga" branscher som har lätt att tjäna lite extrapengar...

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  18. Jag har funderat på detsamma..
    Personligen tycker jag ju reklamfria bloggar är snyggare, men om det är reklam i dem så stör det inte mig..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  19. alt 1, även om det är fult. Vill de ge dig lite cash för ngt som du ändå gör dagligen och som vi gillar så mkt så passa på, det kan bli några extra målarfärgsbunkar av royaltyn he he

    SvaraRadera
  20. Finare utan men jag störs inte av den. Anette

    SvaraRadera
  21. Helt klart ska du tjäna en hacka på din läckra blogg. Reklam finns överallt. Passa på att tjäna lite pengar på detta!
    Helen

    SvaraRadera
  22. Reklamfri, helt klart!

    SvaraRadera
  23. Använder annonsblockerare så det är inte avgörande så länge den fungerar. Anledningen är förstås att jag avskyr blinkande och rörlig reklam. Fast reklam stör mig inte alls så det har inget att göra med reklamen i sig, men blinkar den så går den bort.

    /KL

    SvaraRadera
  24. Alt 1, Nu är det så många som har det och man har vant sig och om det kan gynna dig så är det ok.
    Får du välja vilka du ska göra reklam för så är det väl ett stort plus för dig och om du "tjänar" nåt på det, antingen i pengar eller produkter från företaget så är det ju en bonus för dig. Din blogg ger ju ändå massa av företagen "gratis" reklam ändå med dina fina inlägg där du säger vad du handlar så det är väl i så fall inte mer än rätt att du får nåt för det, tycker jag... Gör det som passar dig oxå!
    //
    Trogen läsare ....samt medarbetare på det gul/blå företaget

    SvaraRadera
  25. Jag följer ju din blogg slaviskt varje dag, så lite reklam gör mig inget! Gör det som du själv känner...;) Kram klara

    SvaraRadera
  26. Alt 1! De spelar ingen större roll din blogg kommer jag ändå läsa. Helt suverän :) / Madelene

    SvaraRadera
  27. Alt 1! De spelar ingen större roll din blogg kommer jag ändå läsa. Helt suverän :) / Madelene

    SvaraRadera
  28. Det där tycker jag att du ska välja helt själv vännen! Gå på magkänslan!!:-) Jag har ju reklam, och tycker inte det är nåt jag störs av på andra bloggar heller:-)

    Kramkram S.

    SvaraRadera
  29. Bäst är nr 2. Hel klart reklamfri blogg.
    MEN... är det så att du får bra erbjudanden så är ju det bra för dig. Dock tycker jag att du ska försöka hålla det till ett minimum då det lätt blir "stökigt". kram

    SvaraRadera
  30. jag håller med Marina som skrev första inlägget.

    helst utan men ska det vara reklam så ser jag det helst på sedan om ej under eller mellan inlägg
    Fia

    SvaraRadera
  31. Reklamfri helt klart! Det är så få bloggar som har det. Jag blir irriterad när några av kommentarerna anser att det är självklart att du ska tjäna pengar!? Självklart förstår jag att ni lägger ner massor av tid etc på bloggandet men ni gör väl detta för att det är kul o ert intresse och inte pengarna?!
    Är man intresserad av pengarna kanske det går och göra något annat samarbete så vi läsare slipper ännu en IKEA reklam bild.
    Jag har ingen egen blogg men är en stor läsare till många. Jag är sååå trött på Ikea reklamen just nu som är överalllt! Förstör läsandet och utseendet med allt blinkandet.
    Vad jag kan sträcka mig till är och ha reklam i EN marginal undvik blinkande annonser om det går!

    Ha det bra!
    /Christina

    SvaraRadera
  32. Helst helt reklamfritt och absolut inte blinkande reklam. Väljer du reklam så försök att välja så diskret som möjligt.
    /Carina

    SvaraRadera
  33. Reklamfri helt klart! Jag gillar din blogg jättemycket och en av anledningarna är ju att den är reklamfri...fortsätt med det tycker jag :)
    Kramen.

    SvaraRadera
  34. Kan du tjäna en slant på din braiga blogg så tycker jag absolut att du ska köra med reklam

    SvaraRadera

Jag vill gärna höra din åsikt - kommentarer mottages tacksamt ♥
Kram fröken Sätterlund