måndag, april 26, 2010

Ytterdörrar

I framtiden ska ytterdörren till funkis28 bytas ut mot en ny. Ett nytt sidoljus ska då in, i klarglas så att vi får in ännu mera ljus :) Me like LJUS!

Har hittat några som jag skulle kunna tänka mig…

svarto dörr2 dörr vit gen

Från vänster: Svartö ERA, Ankarplatsen SP, Oslo Dooria och Plus 40 C1 Dooria.

Jag vet att jag såg en riktigt snygg dörr i någon av era bloggar men hittar den inte… Det var med glas och man kunde få en text på glaset. Känner du igen det? Har du nåt tips på en snygg dörr?

Tips mottages tacksamt :)

Kram

17 kommentarer:

  1. ..gillar den svarta dörren!
    Tycker om när dörren brytar av. Man blir lixom atttitta lite mer på huset då. Nice hel hetsintryck. (inte bara svarta dörrar, röda, gula. ja, du fattar)

    Håller med om ljusinsläppet.. "gammla" hederliga dörrar är INTE lika roliga som dom med massa fönster i!

    SvaraRadera
  2. svart dörr är supersnyggt! är lite sugen på att måla våra dörrar men det vågar jag inte föreslå just nu :)
    Vi har en liknande dörr som nr tre, vi har dock frostat glas.

    SvaraRadera
  3. Vi har starka funderingar på svart dörr med vitt fönster i. men vi funderar ett tag till för vi har sol mot dörren och det är inte kul om den svarta färgen bleknar för fort.
    Alltså funderar vi om vi ska våga chansa eller köra på en vit. Vi gillar den dörren som har ett runt fönster.

    Jag har sett en tjej som hade vit dörr med klarglas i sidoljuset och dem hade efternamnet i frostat på den. Det tyckte jag var fint.

    ha det bra kramkram

    SvaraRadera
  4. Vi håller också på att renovera för fullt och ytterdörren skall bytas ut, jag har hittat en dörr med husnumret som fönster. Finns bild på min blogg under kategorin "inspiration". Nu minns jag inte vart jag hittade den dörren men kan kolla upp om det kan vara av intresse!
    Du/ni gör ett kanonjobb- verkligen, spännande att följa!

    SvaraRadera
  5. Vi ska också byta dörr. Så himla trågig utgift.. Den vi har är helt skev och fuuul.. Jag har dock inte hittat "The dörr" än.. så inga tips från mig..

    SvaraRadera
  6. Tjusiga dörrar! Fast den med stora rutan vill man inte ha i klarglas va? :-S Den tredje med det avlånga bor här i rött :-)

    Du har en award hos mig! Kram vännen!

    SvaraRadera
  7. Men hallååå vart hittade du alla snygga dörrar ?
    ...så dörrjakten har börjat hos er oxå =)
    Känner igen det du beskriver.
    Håller ögonen öppna åt alla håll och kanter.

    Precis vad jag kände angående Kuckelikana... det är ju en bit på väg.. men.. det saknas.... något..*s*

    Kram !

    SvaraRadera
  8. Den tredje dörren ser ut som en som jag vill ha!
    :)

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Vi har bytt ytterdörr och har ett sidoljus med klarglas, där jag satt på självhäftande plast med vårt namn utskuret. Bilderna är kanske inte de allra bästa, men här kommer en länk om du är nyfiken:
    http://kreativ.bloggspace.se/1260744/Sidofonster/

    /Hanna

    SvaraRadera
  10. Hej!

    Vi har bekanta som köpt dörr och sidoljus från Skånska Byggvaror. Inte alls tokiga och bra pris. Ni har superfin inredningsstil.
    Lycka till!
    /Catrin

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Vi har dörren längst till höger i vitt och det blev en otrolig skillnad när vi bytte förra året! Förut hade vi en vanlig helsvart dörr utan fönster...så ljusinsläppet blev stort och bra!
    Finns bild i min header på bloggen.

    kram och lycka till med veckans projekt!

    SvaraRadera
  12. Hej igen!
    "hussifferdörren" har jag sett i någon vivilla-tidning eller liknande, men hittade även en sida på nätet (finns säkert fler som säljer). Dyra som f*n, men men...
    http://www.polardorren.se/dorr_detaljtyp.asp?dorrtyp=ytterdorr

    Hoppas du hittar det du söker!

    SvaraRadera
  13. Vilka snygga dörrar! Jag vill oxå ha en ny, eller två eftersom vi har två ingångar bredvid varandra... Fantastiskt roligt att följa ert arbete!
    Jag en en sak till dig på min blogg!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  14. Åhh, nu blev jag också sugen på att byta dörr, men inte läge att föreslå det nu tror jag =) jag hade nog valt dörr tre då...
    KRAM!!

    SvaraRadera
  15. Verkligen snygga dörrar du hittat. Av de du visar, så röstar jag för nr 3!
    Tror att du som gillar bokstäver och siffor skulle gilla "Numero 087" från Polardörren.se. Den kan beställas med husnumret i glas http://www.polardorren.se/dorr_detaljtyp.asp?dorrtyp=ytterdorr

    SvaraRadera
  16. Jag läser din blogg nästan varje dag. Tycker att du har jätte god smak älskar själv svart vit. Hittade dig genom styleroom. Vi har en oslo dooria och är supernöjda!!
    Mvh Åsa i Motala

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Det finns en tjej på Styleroom som har deras efternamn som "väggord" på dörren. Vet inte om det är sånt du menar men du kan ju kolla om du vill. Hon finns på denna länk
    http://www.styleroom.se/album/2032

    Ha en fortsatt trevlig dag
    Mvh Maria

    SvaraRadera

Jag vill gärna höra din åsikt - kommentarer mottages tacksamt ♥
Kram fröken Sätterlund