onsdag, mars 17, 2010

För en god sak

Läs detta :) Kopierat från Sallyann.se.

Sally Ann är Frälsningsarméns verksamhet för rättvis handel. Målet är att ge utsatta människor i världens fattigaste länder framtidshopp genom att skapa och erbjuda arbete inom villkoren för rättvis handel, dvs bland annat rättvisa löner, bra arbetsmiljö, inget barnarbete och miljöhänsyn. De flesta arbetar med att tillverka hantverksprodukter av hög design och god funktionalitet, t ex sidenkuddar, andra textilprodukter, bastkorgar och handtillverkade pappersvaror. Genom att handla hos oss bidrar du till att minska fattigdomen i världen.

270-4-sa107 271-4-28sa

Det finns en hel del fint, jag är sugen på dessa fina bokstäver i obehandlat trä och samtidigt bidra till något bra :)

Kram therese

6 kommentarer:

  1. Bokstäverna är jättefina!
    Jag gillar korgarna som man kunde hitta hos Sallyann också, kanske blir ett litet köp för min del???

    Många kramar från Jenny

    SvaraRadera
  2. Superbra, ju fler som satsar på rättvist producerade varor desto bättre. Bokstäverna var fina.

    SvaraRadera
  3. Jag såg att Biltema (!) skulle få in såna lösa siffror-klockor i sitt sortiment i april. För 99 kronor!!

    Ska genast kika in hos Sally Ann!

    Kram, Emma

    SvaraRadera
  4. Perfekt att kunna stödja nått bra och samtidigt hitta något som man själv är ute efter

    SvaraRadera
  5. De har (åtminstone haft) en butik på Söder här i Sthlm som jag besökt flera gånger - jättefina saker!! Kram

    SvaraRadera
  6. Gillar oxå de där bokstäverna! När jag ser bilderna blir jag sugen på att köpa ett gäng och måla i olika färger.
    Va roligt att ni får komma igång i nya huset i helgen, ska verkligen bli jättekul att följa er :)
    KRAM

    SvaraRadera

Jag vill gärna höra din åsikt - kommentarer mottages tacksamt ♥
Kram fröken Sätterlund