tisdag, januari 20, 2009

Homemade i vardagsrummet

Var till Ica Maxi och handlade och hittade fina påslakan med stjärnor för ynka 99:-. Då värkte det så rejält i shoppingnerven att jag fick lov att handla ;) Älskar ju stjärnor så jag kunde inte motstå...


Idag har jag pysslat lite med egna tavlor i vardagsrummet. Har fått inspiration av Jenny som har bloggen Jennys Hus. Har gjort två tavlor i Wordle och en med hjälp av Barcoding. Har valt att använda vårat bröllopsdatum som streckkod. Ska köpa en till svart ram till den bilden samt komma på nåt mer som passar tillsammans med de övriga tavlorna. Förslag mottages tacksamt :)

16 kommentarer:

  1. Men vilka underbara sängkläder!!
    Måste nog ha...=)
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Hejsan,
    ett tag sedan. Jättesnyggt!!! Tack för tipset med sidan där man kan sätta ihop texter, ngt som jag garanterat kommer göra till sovrummet :-)
    Ha det bra och sköt om er.
    Hela familjen hälsar.

    SvaraRadera
  3. Jag förstår att du köpte dem, de var jättefina! Å tavlorna blev jättebra, är småsugen på Wordle men väntar lite till. Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. En äkta fynd kan man kalla de nya snygga sängkläderna!

    Oj vad fint du gjort med tavlorna vännen! Hur snyggt som helst!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. ETT äkta fynd ska det stå... jag är inte svensklärare, nej då ;-)

    SvaraRadera
  6. Igår var jag på ICA Maxi och köpte dessa påslakan också ;). Jag köpte dem i blått. Passar fint i vårt "marina" sovrum. Priset helt ok.

    Vad fint med tavlorna.

    Ha en bra dag!
    Kram Ulli

    SvaraRadera
  7. Såg dem i reklamen och blev väldigt sugen....ska nog kolla in dem i dag. Kram kram

    SvaraRadera
  8. Vilka underbara tavlor, måste bara fråga har du gjort den med brudparet också eller? Tyckte den var så fin..
    Mvh Susanne

    SvaraRadera
  9. Spanade också på de där påslakanen i icas reklamblad, jättefina!

    Tavlorna är ju superfina! Har också försökt mig på wordle men min dator vill inte samarbeta på den sidan...

    SvaraRadera
  10. Vilka superfina sänglakan! Jag skulle vilja ha likadana lakan fast enbart i vitt. Att det var två olika nyanser vitt. Har vita lakan med vitt typ paisley möster idag & de gillar jag skarp. Men liknande fast med stjärnor vore riktigt snyggt! Ser du det får du hojta till! KRAMISAR!

    SvaraRadera
  11. Vilket fynd du gjorde på maxi. Det är en riktig guldgruva:-)

    Vilka snygga tavlor du gjort!! passar ju perfekt där på väggen tillsammans. Om det är förslag på en till tavla du vill ha så kanske det skulle vara snyggt med en stor bokstav inramad? Ett stort S kanske som i sätterlund:-)
    Kram/jenny

    SvaraRadera
  12. Hej!

    Ser superfint ut med tavelväggen! :)
    Jag har testat Worlde men tyckte inte jag blev så nöjd men en annan gågn ska jag försöka mig på det igen. :) Dina bilder blev störtsköna!! Förslag på tavla, ett fint & tecken kanske? :) Eller LOVE, så som jag gjorde på min lilla tavla. Eller skriv det på svenska. Fint det med ju!! :)

    Ska bli kul att se vad hon hittar på!

    Kram Malin (inspiraiton & design)

    SvaraRadera
  13. De där påslakanen MÅSTE jag ju bara köpa i present till vännerna med det här fina hemmet: http://skonthemma.blogg.se/category/hemma-hos-andra.html
    Kommer bli såå bra där ;)

    Tack för tipset!

    SvaraRadera
  14. Så mycket fint du har ordnat ,sängkläderna var jätte fina kul när man gör såna fynd

    SvaraRadera
  15. Vad snyggt det blev! Tavlorna passade verkligen in i inredningen. Kram Sandra

    SvaraRadera
  16. Gud vilket snyggt påslakan! Man kan hitta mycket snyggt på Maxi, grattis till ditt fynd :)

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera

Jag vill gärna höra din åsikt - kommentarer mottages tacksamt ♥
Kram fröken Sätterlund