lördag, december 13, 2008

Vardag i 2 versioner :)

VERSION 1 - den idylliska

Det är lördag morgon och jag vaknar av den härliga trudelutten på telefonen. Ligger kvar och drar mig i nio minuter, njuter av att komma upp i ottan och få njuta av så mycket som möjligt av dagen. Ska på barnens hockeyträning, som börjar nio. Det hade frusit på lite ute och plogbilen hade plogat. Skönt att få skotta och röra på sig lite, så att man kommer igång på morgonen.

Kommer hem vid 11 och ser att mannen har städat och det finns inte en pryl på fel plats. Jag känner mig så pigg och glad. Vet inte var kag ska göra av all energi - ska nog ta en springtur! :)



VERSION 2 - den mer sanningsenliga

Det är lördag, klockan 7!!! ringer alarmet på telefonen, snoozar. Somnar om i 9 minuter och sen tjuter den f-n igen. Varför ringer den med just 9 minuters mellanrum?? Jag går upp, grabbarnas hockeyträning börjar 9. Man ska vara på plats en halvtimme innan och det tar nästan en halvtimme att åka, så ni kan själva räkna ut när vi behöver åka hemifrån... Jag gör det gärna men jag blir inte piggare för det...

Kommer ut till bilen - igenisad *suck*. Som om inte det vore nog så har plogbilen varit framme inatt - ÅH! Ur bilen, fram med spaden och skotta så pass att man åtminstone kommer av gården...

Kommer hem vid 11, ser ut som att en bomb precis briserat. Röjer snabbt upp det värsta - så där snabbt som bara en kvinna kan ;) Kastar i mig lite mat och drar iväg för att fota. Den delen går bra. Nu sitter jag i soffan och är helt slut - trodde inte man kunde vara så här trött...



Tomten - Jag skulle behöva superpowers. Finns såna på lösvikt??

8 kommentarer:

  1. Ha,ha den stilen gillar jag vännen! Inga krusiduler här inte..
    Massor med kramar från mig

    SvaraRadera
  2. *ler igenkännande*. Ibalnd kan jag va rädd för och lämna huset för när man kommer hem känner man inte igensig när alla har röjt loss. Hoppas du är piggare imorrn.

    SvaraRadera
  3. haha! det där känner man ju igen sig i!! Själv så kör jag upp och ner för uppfarten tills snön blivit packad... skotta är för drygt!

    /Fina

    SvaraRadera
  4. Hihi, vad roligt skrivet! :)

    Hoppas du har piggnat till nu! Känner igen tröttheten, har varit helt galet trött på sistone. :S

    Ha en trevlig 3:e advent! Kram
    Malin Inspiration & design

    SvaraRadera
  5. haha, vad du är rolig:-)
    Kram/jenny

    SvaraRadera
  6. Vilket roligt inlägg, man skulle ju önska att man fick uppleva den där första versionen nån gång ibland.
    superpowers finns på lösvikt, tyvärr är jag rädd att dom inte är så värst lagliga. Om du sett desperate housewives, det avsnittet då Lynette "lånar" av barnens ADHD mediciner och städar hela natten kanske du vet vad jag menar.

    SvaraRadera
  7. Vilket härligt inlägg eller vad jag ska säga... Du är verkligen en bloggerska som bjuder på dig själv ;-) Jag hoppas att söndagen varit lugnare!

    KRAMAR I MASSOR från Anna

    SvaraRadera
  8. Guuuuud vad roligt skrivet!!!!! Känner såååå igen mig! I lördags hade vi första helgdagen på hela höstterminen som ingen klocka var ställd! INGEN morgonhelgaktivitet!!! Annars har vi tidiga mornar både lördag & söndag + fredag kväll... Drömtider alla tre! ;-) Börjar längta till när aktiviteterna börjar på vardagskvällar istället... Men då svär man väl över det då.... Aldrig får man vara nöjd!! ;-D
    Hoppas att du fick sova gott i natt!!! kramisar!!!!!

    SvaraRadera

Jag vill gärna höra din åsikt - kommentarer mottages tacksamt ♥
Kram fröken Sätterlund