söndag, december 07, 2008

Jag har fått en utmaning!

Jag har fått en utmaning av Dahlarna och Turquoiseinspiration:)
Regler:

1. Publicera reglerna på din blogg.
2. Svara på de sex 8-sakerna
3. Meddela de utmanade, på deras bloggar

8 favoritprogram
1. Roomservice
2. Nytt läge
3. Efterlyst
4. Idol
5. Prison Break
6. Insider
7. Desperate Housewives
8. Design: Simon & Thomas

8 saker jag gjorde igår
1. Var till Village och shoppade.
2. Var på Footloose - suveränt!!
3. Lyckades gå vilse på Kungsgatan!!.
4. Köpte en muta, i form av en brödrost, åt kusin Olle.
5. Åt lyxig middag på El diablo.
6. Drack ett glas vitt vin och bloggade lite på kvällskvisten.
7. Gick 16279 steg längs Stockholms gator. :)
8. Såg Arne Weise på Hötorget, det vara bara Kalle Anka som saknades för att det skulle kännas som julafton ;)

8 saker jag ser fram emot
1. Tisdag, och en date med vännen Johanna.
2. Nästa fotograferingstillfälle.
3. Komma hem till familjen, efter helgen i Stockholm
4. Julafton
5. Att få krypa ner i soffan under en skön filt.
6. Idolfinalen - fast Kevin är ju solklar enligt mig.
7. Dagen då jag kan byta upp mig i kameraväg, till en Canon 5oD.
8. Sommarvärmen!

8 favoritrestauranger
Jag är väldigt sällan ut och äter så jag skippar denna 8:a. Jag äter oftast på Max och Burger King och jag känner inte att de platsar under favoritrestauranger...

8 saker på min önskelista
1. Ett alldeles eget nybyggt funkishus.
2. Canon Eos 50D
3. En vit golvstringhylla.
4. Ett nytt köksbord. Ett blankt sådant *drömmer*
5. En ny stationär dator med bra kapacitet för att köra Photoshop.
6. En tv till sovrummet. Fult - jag vet - men ack så skönt :)
7. En ny mobiltelefon. Håll i er nu - jag Therese, shopoholic, har haft samma telefon i snart 2 ÅR!!!
8. Husnummerskylt med bokstäver från Perlan Living.

8 personer jag utmanar
1. Josefina med frubes blogg
2. Marits vita skrin
3. Små underverk
4. Emmsan med Hem och inredning
5. Alla ni övriga som känner er sugna på en utmaning :)

7 kommentarer:

  1. Vad kul att du antog utmaningen & vad roligt att läsa! Jag är ett teknikfreak & shopoholic too... Jag har också haft min mobil i två år nu... ;-) Men jag gillar den skrapt fortfarande - kanske har vi samma... Otroligt konstigt för att vara mig! Skulle dock vilja ha en med GPS & lite bättre kamera.... Låter som att du har haft en supermysig helg! KRAMISAR!

    SvaraRadera
  2. Klart jag antar utmaningen :)

    Förresten ville du ha en skylt, iså fall vilken färg? Annars vill jag gärna betala för all hjälp jag har fått.
    Du kanske vill ha någon annan text på brädan.

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Självklart bruden, det fixar jag.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig blogg, har lagt dig i min blogglista, hoppas det är ok//Jenny

    SvaraRadera
  5. haha, då är vi 2 som haft samma mobil i 2 år:-)
    Kram/jenny

    SvaraRadera
  6. Vad kul att du antog utmaningen. Alltid roligt att lära känna personen bakom bloggen som man läser varje dag.
    Är lite avundsjuk på er snö förresten. Jag får väl glädja mig åt att jag iaf får tag på mossa :)
    Ha en trevlig kväll

    SvaraRadera

Jag vill gärna höra din åsikt - kommentarer mottages tacksamt ♥
Kram fröken Sätterlund