lördag, november 29, 2008

Sideboardet i ny skepnad

Imorse ringde klockan vid 7.00. Det är nämligen hockeyträning kl. 9 så det är bara att kliva upp i ottan :) Passade på att köpa med mig en rulle tapet hem. Nu har min händige man tapetserat luckorna på sideboardet och jag blev riktigt nöjd. Det känns kul att ha något alldeles eget. Älskar 50-talsstilen i en modern tolkning. Vi är lite i valet och kvalet om vi ska behålla benen på eller skruva loss dem och hänga det på väggen istället... Vad tror du?
Före:

Efter:


Ni får ha överseende med kablarna och målargrejerna på golvet :) Kunde inte låta bli att göra en tillfällig "pimpning"... Bumlingen som står bredvid fåtöljen väntar på att bli vit, då kommer den passa in mycket bättre!
Kram fru Sätterlund

18 kommentarer:

  1. vart har du hittat den snygga tapeten..?????

    för övrigt tycker jag resultatet blev extremt bra!!! =)

    SvaraRadera
  2. Tjusigt!!
    Vart ju hur bra som helst ju...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för era fina kommentarer :)
    Linda: Tapeten kommer från Midbec och heter Imagine.

    SvaraRadera
  4. Gud vad snyggt! Vilken förvandling :)Den jan du verkligen vara nöjd med. Tycker definitivt att du ska ha den som den är istället för på väggen. Kram

    SvaraRadera
  5. Oj, vad snyygt!!! Jag skulle behålla benen för att underlätta om man vill använda det på ngt annat ställe ;-)
    Hoppas att barna får en härlig dag idag.
    Sköt om er.
    kram

    SvaraRadera
  6. SNYGGT!!!!
    http://rosalucia.bloggagratis.se

    SvaraRadera
  7. Vilken skillnad! Kanonsnyggt!

    Ha en fortsatt trevlig första advent!
    Kram Ulli

    SvaraRadera
  8. Det blev ju ursnyggt. Ett helt annat sideboad

    SvaraRadera
  9. OJ,oj,oj så SNYGGT!!! Bra jobbat:-)
    Kram/jenny

    SvaraRadera
  10. Oj vilken fantasi du har. Det blev verkligen en supersnygg förvandling av möbeln!!

    SvaraRadera
  11. Du så snyggt det blev! Bra jobbat :)

    SvaraRadera
  12. Å, nu vet jag vad mitt nästa projekt är(har ju inga innan)!! Det vart ju jätte bra! Älskar ditt hem ju!!

    SvaraRadera
  13. Det har du gjort riktigt bra Tessan!! Kram och tack för både kommentar och besök på min sovande blogg :-) Ha en trevlig vecka nu!

    SvaraRadera
  14. det roliga är att man har så olika smak! jag älskar att läsa bloggar och se på alla fina inredningsdetaljer!
    jag hade jag blivit otroligt glad om jag hade hittat denna snygga möbel på loppis eller på en gammal vind och utan tvekan hade jag använt den som den var i orginal.

    men så som du har "pimpat" den är otroligt inspirerande och super läckert!
    så snyggt!

    kram

    SvaraRadera
  15. Mitt hjärta gråter, detta är ju rena helgerånet!
    Trodde nästan det var spöstraff på att fördärva fin, hederlig gammal teak på det här viset. ;-P
    Just en sån där har vi letat efter i flera år. :-(

    SvaraRadera
  16. Cel´Dara: :D Hade det varit en ovanlig möbel i fint skick så hade jag aldrig målat den men denna variant finns ju lite överallt och var dessutom ful i ytan. Älskar formen och som vit var enda chansen att få in den i hemmet utan protester från mannen ;)
    Hoppas du hittar en vacker möbel i teak en dag :) Hur många spöslag får jag ;D

    SvaraRadera
  17. WOW - SÅ COOLT det blev!!! Riktigt snyggt! Kan verkligen inte förstå att du har lyckats förvandla det så bra!! KRAMISAR!!

    SvaraRadera

Jag vill gärna höra din åsikt - kommentarer mottages tacksamt ♥
Kram fröken Sätterlund