tisdag, november 25, 2008

Nyheter i köket ♥

Idag efter jobbet fick jag oplanerat två timmars egentid!! Besökte Kupolen och hittade en hel del "must haves". På Lagerhaus hittade jag underbara kökshanddukar samt ett örngott i samma härliga tyg. Det blev mycket mönster i köket men denna gång tyckte jag att det funkade... Det är ju i samma färgtoner som det övriga. Jag blev i vilket fall förälskad i mönstret och färgerna :) Köpte även två röda skålar/ljuslyktor som får pryda köket nu när vi närmar oss jul
På Rusta köpte jag en svart "tradionell" adventsljusstake som fick plats, lite för tidigt, i köksfönstret...



Hittade även underbara köksdetaljer i form av en timer och en klocka. Dessa i härligt 50-talsstuk - vilket passar in i köket just nu. Det är magnet under så att de kan sitta på tex kylskåpet.



Härligt med en glad färgklick i vårt annars ganska neutrala hem...
♥ fru Sätterlund

13 kommentarer:

  1. kollade in på bloggen veramedflera..ni har skrämmande likt kök må jag säga, samma soffa röd bumling och vit tavlelist burr, trodde det var ditt kök:)
    Kram M

    SvaraRadera
  2. RIKTIGT FINT!!! Supersöta handdukar & kuddfodral! Så varmt, inbjudande & mysigt ditt kök ser ut!! Jag kommer gärna på en fika... ;-)
    KRAMISAR!

    SvaraRadera
  3. Gillar tyget massor! Önskar att jag kunde komma på någonstans det kunde passa i mitt nya hus... Får fundera på det!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vad fint det blev. ALltid kul med lite färgklickar. Det piggar upp lite under denna mörka årstiden :)

    SvaraRadera
  5. Mitt vita hus: Det är mitt kök på bilden :) Vera har lånat den från Vimsa dekor, som har fått låna den av mig. Tack för upplysningen, visste inte att den var upplagd än :)
    Kram

    Dahlarna: Du är välkommen!
    Bettan: Ja visst är det härligt med färg mellan varven :)

    SvaraRadera
  6. Jättehärliga sprylar o snyggt kök!

    Ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Tyget är jättefint och jag fullkomligt älskar ert kök!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Det blev störtskönt i köket! Vist är det kul att exprimentera med färger? :) Tycker färgerna passar finfint i hop....

    Kram Malin /Inspdesign)

    SvaraRadera
  9. Det blev jättefint!!! Tyget var underbart. Och ljustaken från rusta ett fynd..(bara den håller över jul!). Jag vil också ha en svart enkel adventsstake. Det kanske blir en sån.
    http://rosalucia.bloggagratis.se

    SvaraRadera
  10. Ojså fint du har det..igen. Spelar ju egentligen ingen roll hur du ändrar det blir alltid lika fint!

    Lagerhause har ju för roliga/snygga grejer. Det är en affär i min smak...

    /Fina

    SvaraRadera
  11. Hejsan, länge sedan jag skrev en kommentar. Det blev jättefint. Hoppas att det är bra med er.
    Kram på er /C

    SvaraRadera
  12. åh i love it!
    underbart fint, timern har jag onförskaffat i gul - den är inte alltid hundra säker så var uppmärksam - men den är ju snygg så.. ja... svårt val..
    kram

    SvaraRadera
  13. A men såå fint kök ;-) Gillar dom röda färgklickarna!!!

    SvaraRadera

Jag vill gärna höra din åsikt - kommentarer mottages tacksamt ♥
Kram fröken Sätterlund