söndag, maj 04, 2008

Vilken härlig dag!

Dagen började med lite fotoredigering. Hade bilder på en liten tjej som skulle göras i ordning, så det började jag med. Sedan tittade ju solen fram och jag kände att det var dax att göra nåt i trädgården. Passade på att gräva i ordning ett till land brevid altantrappan. Hade kantstenar över sedan förra sommaren... Det blev riktigt bra faktiskt. Måste dock komplettera med lite mer blomster. Bellisarna sitter där lite tillfälligt, de har frusit lite så de ser lite ledsna ut tyvärr...


Jag har även planterat lite i ett tråg som jag har på framsidan. Använde mig av pensèer och såna här lila prästkragsliknande blommor. Har helt glömt vad de heter nu... *förvirrad*
Förra sommaren såg jag några jättesnygga blommor i en av rondellerna i stan. De heter Allium och jag tycker jättemycket om dem. Jag planterade tre plantor förra veckan. Det ska bli spännande att se resultatet sen :-)



Så här ser de ut när de blommar:




Bild till höger från Wikimedia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vill gärna höra din åsikt - kommentarer mottages tacksamt ♥
Kram fröken Sätterlund